Social media. Jakie trendy w roku 2018?

Facebook, Instagram, Twitter oraz inne popularne portale społecznościowe stale aktualizują swoje platformy, dlatego tak ważne jest, aby marketingowcy byli na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie mediów społecznościowych. To dzięki nim łatwiej trafić do potencjalnego klienta, kontrahenta czy zainteresowanego tematyką, którą się zajmujemy na co dzień.

1) Chatboty przejmujące świat

Rok 2018 będzie rokiem, w którym marki muszą zacząć myśleć o botach społecznościowych. Chatboty istnieją już od lat, ale ostatnio zauważono ich udoskonalenia w zakresie sztucznej inteligencji. Coraz więcej marek pracuje nad wykorzystaniem chatbotów do obsługi klienta i udoskonalania strategii marketingowej chatbota.

W tej chwili chatboty są najczęściej wykorzystywane do obsługi klienta – 61% interakcji między klientem, a chatbotem koncentruje się wokół pytań związanych z obsługą klienta. Przyszłość botów również wygląda jasno. Szacuje się, że 85% interakcji z klientem będzie zarządzanych przez chatboty do 2020 roku.

 

2) Influencerzy social media zyskują więcej wpływów

W tym momencie zalety marketingu społecznościowego zostały dobrze ugruntowane. Dlatego marketingowcy powinni spodziewać się gorącej konkurencji, jeśli chcą w tym roku współpracować z najlepszymi markami.

Aby uniknąć presji konkurowania z konkurencyjnymi markami, marketingowcy będą dążyć do stworzenia bardziej długoterminowych relacji z kluczowymi podmiotami działającymi w mediach społecznościowych w 2018 roku.

Jednak czy warto zawracać sobie głowę szukaniem partnera na dłuższą metę? Wystarczy spojrzeć na partnerstwo Louisa Vuittona z 2016 roku z Seleną Gomez. Skończyło się nagle, gdy konkurencyjna marka modowa Coach podpisała nowy kontrakt z wpływową celebrytką, pozostawiając Louisa Vuittona na lodzie.

Kolejnym kluczowym osiągnięciem w strategii marketingowej influencerów w tym roku będzie autentyczność. Konsumenci mogą łatwo wykryć współprace z marką (influencer-brand). Dlatego doświadczeni marketingowcy muszą skoncentrować się na budowaniu relacji z osobami wpływającymi na ich markę w 2018 roku.

3) Wideo na żądanie

Nic w mediach społecznościowych nie jest tak przyciągające, jak dobra treść wideo. Niezależnie od tego, czy reklamujesz się na YouTube, Facebooku, Instagramie, Twitterze czy Snapchacie, statystyki zaangażowania w społeczną transmisję wideo będą widoczne w 2018 roku.

Jeśli nie jesteś przekonany, te statystyki w mediach społecznościowych powinny dowieść, dlaczego wideo jest warte Twojej uwagi:

  • Widzowie YouTube oglądają miliard godzin filmów każdego dnia,
  • Użytkownicy Facebooka codziennie wyświetlają ponad 8 miliardów filmów,
  • 82% odbiorców na Twitterze ogląda treści wideo na platformie.

Istnieje ogromna różnorodność formatów, jakie może mieć ta treść wideo, od filmów 360 stopni do transmisji na żywo. Daje to zespołom marketingowym dużą elastyczność w planowaniu kampanii wideo.

Trzeba jednak pamiętać, że mobilność jest najważniejsza. W końcu 90% wyświetleń filmów na Twitterze i 60% wyświetleń na YouTube pochodzi od użytkowników urządzeń mobilnych.

Społeczność marketingowa zauważyła tendencje i wyciąga wnioski – 65% marketingowców przygotowuje się do zwiększenia swoich budżetów na reklamy, które będą wyświetlane na telefonach komórkowych, aby w ciągu najbliższych miesięcy bardziej skupić się na wideo.

4) Opinie i oceny potrzebne od zaraz!

Organiczny ruch z SEO wciąż jest jednym z najlepszych źródeł ruchu w sieci dla wielu firm. Podczas gdy w rankingu bierze udział wiele elementów, liczba Twoich opinii jest kluczowym czynnikiem. Google sprawdza Twoje recenzje Google, recenzje na Facebooku, recenzje na Yelp i wiele więcej. Dlaczego firma Google chce nadać priorytet przedsiębiorstwu w rankingu wyszukiwania, który ma jedną gwiazdkę?

Podczas gdy Twoje opinie są niezbędne do pozycjonowania w wyszukiwarkach, mogą również zrobić dla Ciebie sprzedaż lub wręcz rozbić bank. Według badań połowa dorosłych w wieku poniżej 50 lat regularnie sprawdza recenzje online przed zakupem nowego produktu.

5) Telefony komórkowe coraz bardziej popularne

Od kilku lat słyszymy o telefonach komórkowych, ale z jakiegoś szalonego powodu wiele firm wciąż nie podejmuje działań. Gdziekolwiek nie staniesz, spoglądając na ludzi spostrzeżesz, że ich twarz jest skupiona na urządzeniu mobilnym. Mobilne urządzenia będą głównym priorytetem dla marketingowców przez wiele następnych lat.

Zastosuj strategię mobilną, aby nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Oznacza to utworzenie witryny mobilnej, ale w zależności od firmy elementy mobilne mogą obejmować wysyłanie wiadomości tekstowych do klientów. Na przykład branża restauracyjna może wysyłać SMS-y raz w tygodniu ze specjalnymi ofertami.

Na dobry początek można zacząć od wysłania dwóch wiadomości w miesiącu, jednego zabawnego tekstu i jednego promocyjnego z wezwaniem do działania.

6) Strategia stale do aktualizacji

Wszystkie te trendy ukształtują krajobraz marketingu społecznego i cyfrowego w 2018 roku. Aby Twoja marka wyprzedziła krzywą, musisz zaktualizować swoje treści i strategię, aby odzwierciedlić zmieniające się potrzeby klientów.

Niezależnie od tego, czy wprowadzasz chatboty do obsługi klienta, czy rozpoczynasz transmisję na Facebooku, aby promować swój nowy produkt. Uważnie obserwuj te wydarzenia w social media.

 

Grafiki wykonane przez: getxxlost

You may also like...

9 komentarzy

  1. Michelle napisał(a):

    Internet miał wszystko ułatwić… a robi się coraz bardziej skomplikowany 😉
    Ale koniec końców, bez niego było by… nudno 😉

  2. ROKSI napisał(a):

    Ciekawy artykuł i fajny blog, będę zaglądać częściej 🙂 Pozdrawiam!

  3. Iskierka_czyta napisał(a):

    Bardzo ciekawy post. Sama jestem początkująca w mediach, więc z pewnością skorzystałam 😀

  4. Młoda mama z pasja napisał(a):

    Super wpis i przydatne informacje! Przyznam szczerze że nie jestem na bieżąco z newsami, i muszę wiele nadrobić. Po Twoim wpisie widzę, że na pewno na tym skorzystam! 🙂 Pozdrawiam 🙂

  5. Iwetta Żelaznowska napisał(a):

    ciekawy wpis 🙂 nie miałam pojęcia nawet o tym 🙂
    pozdrawiam

  6. Martyna napisał(a):

    Moim zdaniem od kilku lat niewiele zmienia się w tej kwestii. Za niedługo nie będziemy pamiętali kim był A. Einstein czy S. Hawkins ale za to będziemy znali każde wydarzenie z życia influencerów

  7. palinaaaa napisał(a):

    Bardzo interesujący wpis, wszystko tak bardzo idzie do przodu. Jeszcze kilka lat temu w życiu bym nie pomyślała o rzeczach, które teraz są dla mnie totalną normą i niczym nadzwyczajnym.

  8. Adam napisał(a):

    Bardzo ciekawy artykuł. Ogólnie blog jest interesujący, będą śledził na bieżąco. Pozdrawiam! 🙂

  9. Milena napisał(a):

    Chatboty? Naprawdę tak wygląda obsługa klienta?! Jestem pod absolutnym wrażeniem. Statystyki dotyczące video przekonują mnie. Choć przyznam, że rzadko odpalam tego typu materiały na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *